Na celom Slovensku začali policajti kontrolovať autá

11.09.2015 Bratislava

Bratislava 11. septembra (TASR) – Dnes sa začína 4. ročník preventívno–osvetovej kampane Deň zodpovednosti zameranej na kontrolu užívania alkoholických nápojov u vodičov motorových vozidiel.

"Akcia dnes potrvá do 16. hodiny, ale budeme v nej pokračovať na celom Slovensku aj počas nastávajúceho predĺženého víkendu až do utorka (15.9.). Naše policajné hliadky sa zamerajú najmä na mladých vodičov s dĺžkou vodičskej praxe do päť rokov, pretože to je najrizikovejšia skupina spôsobujúca dopravné nehody," na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave zdôvodnil riaditeľ odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru Ján Ignaták.

Zároveň predstavil analýzy nehodovosti od roku 2012. Podľa nich uvedení mladí vodiči spôsobili 19 percent nehôd, z toho smrteľných až 26 %. Čiže ich vinou bol každý štvrtý mŕtvy človek. Podobne je to v štatistikách ťažko a ľahko zranených ľudí. Za prvých sedem tohtoročných mesiacov zo 7423 dopravných nehôd zapríčinili 1292 šoféri do päť rokov vodičskej praxe, z toho 32 bolo s usmrtením a 124 s ťažkými následkami na zdraví. "Je to výrazne viac ako u ostatných vodičov. Niekto by si myslel, že najviac nehôd je na východe, ale najviac prípadov, 17 %, bolo v Bratislavskom kraji, najmenej, 10 %, v Trenčianskom kraji," dodal Ignaták.

Aj podľa riaditeľa Oddelenia bezpečnosti cestnej premávky Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Milana Trošku sú mladí vodiči najviac nebezpeční, odvážni až agresívni, najviac riskujú. "V rámci dlhoročného projektu BECEP máme rôzne aktivity aj pre stredné školy. Čiže ešte predtým, ako získajú vodičský preukaz, ktorý je pre niektorých ako zbrojný pas. Vyrábame vzdelávacie filmy a dávame ich do autoškôl. Na hudobných festivaloch a iných podujatiach mávame simulátor nehodovosti či opilecké okuliare, čo je zábavné, ale aj účinné, aby si mladí uvedomili možné následky dopravných nehôd," informoval Troška.

Do začínajúcej preventívno-osvetovej víkendovej kampane sa štvrtý raz zapája Slovenské združenie výrobcov piva a sladu. Jej heslom je Keď pijem, auto ostane doma. "Uvádzame novinku v podobe zapojenia vybraných reštauračných prevádzok a pohostinstiev, kde chceme rozšíriť osvetu a apelovať najmä u mladých vodičov na individuálnu zodpovednosť voči sebe a okoliu. Chceme v tom pokračovať počas jesene a postupne zapojiť až 300 prevádzok," povedala prezidentka združenia Júlia Hurná.

Po skončení víkendovej preventívno-osvetovej kampane bude Prezídium PZ informovať o jej výsledkoch.
 

Vyberte región

mark